Přednáška – úvod do problematiky digitálních her ve výuce

Úvodní přednášky jsem se  ze zdravotních důvodů nemohla zúčastnit, ale chtěla bych reagovat na materiál, který jsem  začala při studiu této lekce číst a ve kterém jsem musela reagovat na otázky a vždy vybrat pouze jednu odpověď, což mi u posledních dvou otázek vůbec nevyhovovalo . V tomto svém příspěvku se snažím vysvětlit  z jakého důvodu.

Předposlední otázka: „Sám sebe byste popsal jako člověka, který je spíše otevřen používání digitálních her ve výuce“:

určitě odpovím: ano – jsem tomu otevřená, jenže to ještě neznamená, že jsem schopná něčeho takového ve výuce a také mi přišlo že mé předchozí odpovědi nejsou v souladu s tímto mým ano, přesto trvám na ano a s tím souvisí odpověď na poslední otázku, jejíž formulace a hlavně možnosti odpovědi mi nevyhovovaly:

„Myslíte si, že princip využití digitálních her je vhodný pro každého učitele a pro každý předmět?“

odpověděla jsem ne a moje odpověď byla náležitě okomentována a tento komentář mi mluvil z duše, opravdu si nemyslím že princip využití digitálních her je vhodný pro každého učitele, že závisí právě na osobnostním postoji učitele..ale rozhodně říkám ano, že vhodně zvolená a vytvořená hra je využitelná pro každý předmět jenže tuto odpověď už jsem nemohla udělat protože jsem s první částí otázky nesouhlasila…..

toto není kritika na  vytvořené  otázky, ale spíše reakce člověka, kterého digitální hry zatím moc neoslovily a nikdy se jim nevěnoval. Přesto si myslí, že význam ve výuce mají, neboť znám principy zážitkové pedagogiky a různé hry se snažím ve své výuce (ne vždy úspěšně) používat. Proto jsem otevřená používání i digitálních her ve výuce, ale  lidmi, kteří jim rozumí a vědí, jaké cíle používaná hra sleduje.