Tak jsem se „prokousala“ i materiály k druhé lekci, zatím ne všemi, protože jak mi radil pan Brdíčko, jsou jenom doporučené. Musím se ale přiznat, že čím více poskytnutých materiálů prostuduji, tím více zjišťuji, že jsem v této oblasti naprostý začátečník, amatér, laik. Přesto si nemohu pomoct, musím projít všechno! Ty materiály (včetně odkazů) jsou pro mě tak zajímavé, že nejde některý z nich vynechat. Jsou inspirující, motivující, podnětné, prostě k nezaplacení..
Zatím se ale jen seznamuji, snažím se zorientovat, snažím se utvořit si názor na problematiku, která je v jednotlivých lekcích řešena. Vždy však docházím ke stejnému závěru. Nemám tolik zkušeností, nejsem natolik erudovaná, abych se k těmto problémům mohla vyjadřovat s nadhledem, poskytovat kolegům inspiraci v podobě otázek k zamyšlení, odkazů či citátů..
A tak se ve mně sváří dva protichůdné pocity. Na jedné straně stojí moje touha po nových informacích, nových inspiracích, kterou tento kurz, díky vám pane Brdíčko a také díky kolegům, ochotným podělit se o své zkušenosti, nápady či názory, naprosto splňuje. Ale na druhé straně stojí pocit naprosté neužitečnosti, neschopnosti něco nabídnout. A tak si v tomto kurzu pořád připadám jako příživník, který jenom bere a není schopen nic vracet..
Bořivoj Brdička
11.10.2011 at 12.56Prosím, jen si nepřipadejte jako „příživník“. To rozhodně ne! Již jsem někde nedávno psal, že v kurzech tohoto typu (MOOC) je běžné, že celkem dost lidí, nebo i většina, jen přijímá. Pokud to budeme chápat jako začátek cesty ke sdílení znalostí a dovedností, je vše naprosto v pořádku. Myslím, že vaši snahu sdělit nám své pocity, nemůžeme hodnotit jinak, než pozitivně. Věnujte pozornost svému dalšímu vývoji v duchu Bloomovy taxonomie pro kreativní prostředí (viz Studijní materiály L4).