Tak se mi podařilo prokousat se materiály, které mi byly k této lekci poskytnuty. Byla to práce sice zajímavá, ale mnohdy náročná, zvláště pro mě jako laika, neboť ne všechny informace se mi jevily na počátku jako srozumitelné. A přesto, že mě informace, které jsem získala, zaujaly, nejsem si jistá, jestli mi trochu nenabouraly mé odhodlání, zvládnout tento kurz.
Co mi přinesla první lekce za nové poznatky?
Především mě zaujala Bloomova taxonomie. Pro sebe jsem ji nazvala PAV. Přestože je, pokud jsem to dobře pochopila, zaměřena hlavně na využití ICT ve výuce, napadlo mě, že bych ji mohla využívat i v současné výuce, v níž ICT zatím nepoužívám.
Po přečtení nové verze standardů, které jsou rozděleny do 5 kategorií, mi sice svitla malá naděje, že alespoň něco se snažím dělat správně, jenom k těm požadovaným cílovým metám mě čeká ještě hodně dlouhá cesta.
Pokud bych měla shrnout celý tento týden, tak musím poděkovat všem, kteří pracovali rychleji než já a své příspěvky posílaly průběžně. Všechny mě zaujaly a každý mi přinesl nějakou inspiraci a také vnitřní motivaci pro další práci.
Děkuji vám všem, milí kolegové, a těším se na vaše další příspěvky.
Bořivoj Brdička
26.9.2011 at 8.12Tento kurz není o faktech a nenutí vás prostudovat vše, co vám předkládá. Je právě o tom, aby vás předkládané myšlenky zaujaly a vyvolaly ve vás odhodlání na sobě pracovat. Pokud jste ho dosavadní účastí ztratila, je to pro nás velmi špatná zpráva. Byl bych vám velmi vděčen, kdybyste se pokusila blíže popsat, jak k tomu došlo. Děkuji.
Ještě poznámka: Bloomova taxonomie vznikla v 50. letech minulého století a její zrod tudíž nemá s technologiemi vůbec nic společného.
Renata Kloubová • Post Author •
7.10.2011 at 13.05souhlasím s vámi, že bych měla mít zájem na sobě pracovat, s tímto jsem i do semináře šla..jenže se mi těžko pracuje v prostředí, kde nejsem schopná reagovat na diskuse kolegů protože nejsem učitel ICT a nikdy nebudu, takže mnohým věcem, o kterých se tu diskutuje vůbec nerozumím, ale myslím že jsem odhodlání na sobě pracovat neztratila, sleduji online diskuse, snažím se překonat problémy s připojením, jen mi dělá problém psát blogové příspěvky tak jak ostatní, protože jak už jsem uvedla výše do problematiky výuky ICT nevidím a pokud se snažím ve své výuce využívat informační technologie, tak to neumím, ale pořád věřím, že mi tento kurz pomůže, ne se to třeba naučit, ale alespoň pochopit, co je pro výuku přínosné a co ne a jak technologie využívat správně.. pane Brdíčko, moc mě mrzí, že jste si můj první příspěvek vyložil tímto způsobem, a ani nevím, zda správně pochopíte tuto moji odpověď, protože každý z nás přemýšlíme o věci jinak..
omlouvám se za pozdní reakci, ale váš komentář jsem objevila teprve dnes..