eTwinning jako pomůcka ve výuce

Tento článek jsem napsal jako reakci na 4. lekci kurzu RVP_VT21, jež se zabývá tématem Metodika vzdělávacích technologií.

Nejdříve jsem si odpověděl na otázku, zda vůbec má smysl o eTwinningu uvažovat.  A díky této lekci jsem si uvědomil, že ano. Nejvíce mě přesvědčil webinář Dr. Brdičky tento týden.

Naše škola je mladá a prozatím malá. Máme i malotřídky. Což obnáší spoustu práce navíc, ale zároveň usnadňuje organizování některých aktivit. Již nějakou dobu se snažíme rozvíjet přátelství s jednou malou školou v Německu. Její děti mají srbské kořeny, doma mluví srbsky a německy, ve škole se učí český jazyk.

Prozatím jsme s nimi udržovali kontakt převážně psaním e-mailů a telefonováním přes Skype. Jelikož jsme malá škola, není až tak obtížné zapojovat do této aktivity všechny děti. A v tom vidím výhodu.

Díky on-line přednášce Dr. Brdičky jsem se nechal inspirovat některými školami a začínám přemýšlet o rozšíření našich aktivit. Asi nejvíce mě oslovily videozprávy ZŠ Třemošnice a zpívání písní na ZŠ Husova v Brně.

V článku Technologiemi posílena individualizace výuky říká ředitelka Cappy Cannon: „Kvalitní výuka je vždy založena na blízkém vztahu mezi učitelem a žákem.“ a pan učitel Kevin Durden: „Prostě nesmíte hledat nedostatky ale nacházet schopnosti.“

Rád bych využil možností eTwinningu a více zapojil děti do výuky. Věřím, že každé z nich si může najít oblast, která jej bude bavit a může v ní vynikat. A zároveň tím budou lépe rozvíjet svoje klíčové kompetence jako je spolupráce, řešení problémů atd.