Učitel byl v minulosti šiřitel poznání o všem podstatném pro život. Testem nakolik to platí dnes je, jak je který pedagog ochoten (nedogmaticky, ne jako jediný správný názor) předávat i leckomu nepohodlné poznatky… Např.: Naše společnost (rodiče,školství,dětští lékaři,psychiatři) není připravena na blížící se „pandemii“ autismu (film Rainman je o autistovi např.), která již na západě je a šíří se ….(kdovíjak…).
Jedním z možných faktorů jsou např. glutamáty v potravě a aspartam v neslazených nápojích a další faktory chemické povahy z vnějšího prostředí. Lecos se časem mění (máslo bylo škodlivé, dnes už se nezavrhuje atd.), ale co je přírodní a člověku přirozené, bude dle zdravého selského rozumu – na rozdíl od uměle vyrobeného – málokdy škodlivé (nejde-li zrovna o přírodní jed 🙂 ).
Prof. Anna Strunecká (fyziologie a vývojová biologie) se zkušenostmi i s pedagogikou, je velmi erudovaná vědecká pracovnice, autorka např.knihy „Doba Jedová“, a „Přemůžeme autizmus?“
Rozhovor na CR1 Radiožurnálu o knize Doba Jedová:
http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/host/_zprava/938615
Kniha „Přemůžeme autismus?“ nabízí rodičům směrodatný a vyčerpávající přehled o všem, co je v současné době známo o biomedicínských, psychologických a transpersonálních aspektech autizmu. Velmi dobře a srozumitelně napsaný text vychází z dlouholetých zkušeností autorky z její pedagogické a vědecko-výzkumné práce i rozsáhlé publikační aktivity. Ačkoliv byla kniha původně určena rodičům dětí s autizmem, měla by představovat povinnou četbu pro všechny profesionální zdravotníky i vychovatele, kteří pečují o děti s poruchami autistického spektra a řeší jejich problémy.
Výběr obrazů Zdeňka Hajného umocňuje působení textu a podtrhuje jedinečný a komplexní způsob zpracování. Kniha má mimořádně zdařilé grafické provedení a je přizpůsobena ke každodennímu používání tak, aby se stala průvodcem pro všechny obětavé bytosti, které se snaží pomáhat dětem s autizmem.
www.kosmas.cz/knihy/148321/premuzeme-autizmus/
Z funkce „Hledej“ na tomto portále, mne k autismu (diagnostika a jak pracovat s takovými dětmi), zaujalo např.:
http://odkazy.rvp.cz/odkaz/p/5625/ADHD---HYPERAKTIVITA-S-PORUCHOU-POZORNOSTI.html
Rozhovor s A.Struneckou v radiu Olomouc (nejen o autismu) :
http://media.rozhlas.cz/_audio/02049024.mp3
Mám od ní též knížku Doba jedová (to by měla být podle mne povinná četba pro každého kdo si dosud neuvědomuje mnohá rizika z přechemizované potravy, nádobí,kosmetiky, aspartam, glutamáty atd atd).
Kniha nabízí poutavé čtení o škodlivých látkách v potravinách, nápojích, kosmetice, lécích a potravinových doplňcích a životním prostředí vůbec, které jsou reklamou, sdělovacími prostředky a mnohdy i medicínou doporučovány jako prospěšné nebo schvalovány jako neškodné.
Nelze samozřejmě dětem (natož rodičům) zakázat pít oblíbené nápoje z automatu či obchodu. Převážná odpovědnost je na rodičích…, ale to podle mne nezbavuje nás učitele NAŠÍ ČÁSTI odpovědnosti – šířit poznání a dělat i nepopulární osvětu, i s rizikem že kantor nebude vždy za to chválen a každým oblíben….
I ředitelé by měli zvážit, zda jim komerční nabízená výhoda automatu na nápoje ve škole, stojí za to. Odnesou si to nakonec učitelé ve svých třídách… s rostoucím počtem hyperaktivních dětí z přemíry cukrů v nápojích (aspartam v neslazených nápojích raději nekomentuji, to dělá daleko lépe kniha Doba jedová). Na naší škole máme automat zdarma na pitnou čistou vodu v zásobnících (studenou a vlažnou). Ač byla domněnka ředitele, že to děti ani kantoři nebudou využívat, velice se to osvědčilo… Mnohé mé děti přijdou ze sportovního tréninku žíznivé a na hodině hudby by byly bez vody nesoustředěné…
🙂 I voda chutná žíznivému, jako je hlad nejlepší kuchař…
M. Frnka • Post Author •
9.10.2011 at 15:35Narazil jsem na přípravek, který má údajně klinické testy v úspěšnosti mírnění příznaků ADHD a hyperaktivity dětí…i agresivity… -užívat přípravek eyeq, při poruchách pozornosti, hyperaktivitě (ADHD/ADD) a při poruchách čtení a psaní… Dá se to místo nějakých pilulek možná řešit i jinak – úpravou stravy (dřív to řešili nechutným rybím olejem), dnes např. dětem příjemnějším tzv.OŘECHOVÝM MLÉKEM s kakaem nebo skořicí (Můžete si doma vyrábět, velice snadno, ořechové mléko. Večer namočte do menší skleničky 2 polévkové lžíce loupaných slunečnicových semínek, 2 polévkové lžíce neloupaného sezamu a 15 – 20 mandlí. Ráno to i s vyluhovanou tekutinou, ve které je množství organického hořčíku, nalijte do mixéru a cca 5 minut mixujte v 0,3 – 0,5 litru vody, nebo ještě lépe čerstvé mrkvové šťávy. Hustotu si postupně upravíte, podle své chuti a i suroviny lze podle chuti měnit). Pro porovnání: zde je to superslavné eyeq:….
www.eyeq.cz
…. Obsahuje to v podstatě hlavně omega3+omega6 mastné kyseliny, jak lze pochopit –ODTUD.