Diagnostický pobyt žáků v praktické škole

Diagnostický pobyt – toť v současnosti noční můra speciálních pedagogů. Nebo se mýlím?
Navodím zde toto téma, neboť by mě zajímalo, jak tento problém řeší v jiných školách. Jestli to nezvládáme jen u nás.
Podle nové vyhlášky (nové už dva roky) nastupuje většinou do naší praktické školy ( přesněji speciální třídy při ZŠ) žák k diagnostickému pobytu. Cílem je zjistit, zda při užití spec. pedagogických metod práce,malém kolektivu je dítě úspěšnější v práci a je vhodné ho zařadit opravdu do vzdělávacího plánu pro žáky s LMP. Jenže to má háček. Lépe řečeno HÁK . Tento žák by měl být v době diagnostického pobytu vzděláván podle stávajícího vzdělávacího programu , laicky řečeno, podle základkového vzdělávacího programu. A tu narážíme na tyto problémy:
1/ na naší malotřídce v podstatě nejde skloubit základkový plán s našim. Jestliže už nyní mám trojtřídku ,pak by mi vznikla čtyřtřídka – tudíž lehce organizovaný chaos
2/pokud žák nastoupí na 2.stupeň , má docela jiné předměty – např. rodinná výchova, konverzace v Aj, estetická výchova. Navíc mají jednotlivé předměty úplně jinou časovou dotaci. Nejviditelnější je to na předmětu – pracovní činnosti (1 hod týdně na ZŠ) a pracovní vyučování (6 hod týdně na prak.škole), 6 hodin jazyka v 6.ročníku ZŠ a žádný jazyk v 6. ročníku prak. školy. Atd, atd..
3/další legrace nastává s vedením dokumentace,kdy žák je zapsán stále ve výkaze na ZŠ , ale je vykazován (např. absence) v třídní knize naší školy
Většina , v podstatě 100% diagnostických pobytů , potvrdí vhodnost zařazení žáka na náš typ školy. Poté ,kdy poradna vysloví definitivní souhlas s přeřazením, zůstává žák u nás a dále se již vzdělává v našem vzdělávacím plánu.
Přiznám se, dodnes jsme nepřišli na to, jak na to! Prosím, hlavně to na nás nikde neříkejte!!! Zatím zde neprozradím, jak se toto snažíme řešit. Najdou se tu odvážlivci, kteří sdělí, jak se perou s tímto problémem tam u nich?
A kdo vymyslel tuhle opravdovou , chtěla jsem napsat bl……t, ale napíšu nesmysl. Jsem slušná.