Umění v dějepisu: emigrace do Ameriky II

Jak použít rozbor uměleckého díla (zde obrazu) a využít divadelních technik ve výuce dějepisu či jazyků? Druhá část článku, který najdete zde: https://blogy.rvp.cz/dejepis1zemepis/2012/09/07/jak-navnadit-zaky-pomoci-umeni/

Kolegyně Petra Coufalová se zabývá použitím divadelních technik ve výuce jazyka (a proč ne i ve výuce dalších předmětů). Vymyslela velmi působivý závěr kapitoly o emigraci Evropanů do Ameriky s použitím obrazu A. Volkmar (viz níže).

Každý žák si vylosuje jednu ze dvanácti postav. Má za úkol napsat, co asi v té chvíli probíhá hlavou „jeho“ cestujícího. Pomocí židlí se potom ve třídě vytvoří pomyslná loď. Žáci si sednou na židle a každý z nich přečte svůj text. Zbytek třídy má hádat, o kterou postavu se jedná. Po skončení nastoupí do pomyslné lodě a svůj text přečte také druhá část třídy, ostatní opět hádají postavu.

Na závěr vznikne společná práce – koláž na základě textů žáků:

Emigration_America