Jak použít rozbor uměleckého díla (zde obrazu) a využít divadelních technik ve výuce dějepisu či jazyků? Druhá část článku, který najdete zde: https://blogy.rvp.cz/dejepis1zemepis/2012/09/07/jak-navnadit-zaky-pomoci-umeni/
Kolegyně Petra Coufalová se zabývá použitím divadelních technik ve výuce jazyka (a proč ne i ve výuce dalších předmětů). Vymyslela velmi působivý závěr kapitoly o emigraci Evropanů do Ameriky s použitím obrazu A. Volkmar (viz níže).
Každý žák si vylosuje jednu ze dvanácti postav. Má za úkol napsat, co asi v té chvíli probíhá hlavou „jeho“ cestujícího. Pomocí židlí se potom ve třídě vytvoří pomyslná loď. Žáci si sednou na židle a každý z nich přečte svůj text. Zbytek třídy má hádat, o kterou postavu se jedná. Po skončení nastoupí do pomyslné lodě a svůj text přečte také druhá část třídy, ostatní opět hádají postavu.
Na závěr vznikne společná práce – koláž na základě textů žáků:
Radek Sárközi
16/11/2012 at 20:22Možná by se hodila tato databanka výtvarných děl: http://igalerie.cz/cs/ebooks/vytvarne-umeni-foto/370-artopedia-3-galerie-svetoveho-malirstvi
Jana Kneřová
18/11/2012 at 20:10Souhlasím, takový závěr je skutečně působivý. Hned bych navázala slohem. 🙂
Zdeněk Sotolář
19/11/2012 at 22:44Sloh a mediálka k tomu: titulek obrázku, zpráva do (různých) novin, dopis domů…
Radek Sárközi
19/11/2012 at 23:49Ty komiksové bubliny by spíš měly být „obláčkové“, když si to postavy jen myslí, ale neříkají to nahlas. 🙂
Zuzana Loubet del Bayle • Post Author •
21/11/2012 at 20:22Zvolila jsem opačný způsob než ten, který navrhuje pan Sotolář: nejdřív jsme společně rozebrali několik historických pramenů (mezi nimi i dopis emigranta rodině, která zůstala v Evropě) a na jejich základě měli žáci formulovat text do bublin. Lze to samozřejmě i opačně. Souhlasím, že komiksové bubliny měly být obláčkové, v Powerpointu jsem ale bohužel jiné než tyto nenašla.