V této, sedmé lekci se žáci seznámí se slovní zásobou – dny v týdnu, měsíce a základní slovíčka týkající se počasí. Z gramatiky na ně čeká 6. pád. V posledním cvičení si děti mohou ve dvojicích zakrýt část tabulky (každý žák jinou část) a navzájem si sdělit, jaké bude počasí ve dny, které ten druhý nevidí (ten si může „předpověď“ zapsat a pak porovnat s tabulkou), také si mohou zahrát na televizní rosničky a zopakovat si tak i pozdravy a představení se.
V rámci procvičování si děti mohou zahrát hru – teplo, zima (hledání věcí) a také pantomimu (je mi zima – třesu se; je mi horko – otírám si pot z čela; ovívám se, prší – roztahuji deštník, zkouším rukou, zda ještě prší; svítí slunce – stíním si oči; je mlha – špatně vidím, tápu v mlze; sněží – kouluji se, dělám sněhuláka apod.).
V tomto mini cvičení si děti procvičí předložky:
Zde je úkolem dát dohromady české a ukrajinské názvy měsíců: