Jak jsem slíbila v první části našeho vzpomínání na rok 2010 v diskuzních fórech, přináším pár čísel i svých dojmů.
Pro mne byl rok 2010 v diskuzích rokem zrání i mnohých překvapení. Na počátku roku jsme sice měli už za sebou poměrně svižný rozjezd z předchozího roku, ale ještě více práce před sebou. Byli jsme vyladění do souzvuku a ten pak dále vybrušovali. Zásluhy a velký dík patří právě moderátorům fór – za pečlivost, tvořivost a práci “srdcem”. Za ten rok se z nich stal kompaktní a “všeho schopný” tým, jemuž je vysloveně radost velet! Úkolů bylo dost, jsme spokojení, ale také víme, kde přitlačit. Díky i našemu velení, Stáně, Lukášovi i ostatním kolegům. máme od nich skvělou podporu.
My s ostatními moderátory pečujeme o diskuzní fóra všelijak a hlavně „o sto šest“.
Udržujeme strukturu fór. Okošatili jsme ji o tematické bloky: Čtenářská gramotnost, ICT gramotnost, ICT a moderní technologie v hudební výchově, Vzdělávání pro udržitelný rozvoj, Metoda CLIL – inovace v jazykovém vzdělávání, E-bezpečí a řadu další.
Většinu nových témat ale přinášíte vy, uživatelé. My se pak staráme, abychom měli ve fórech pořádek a přehled, abyste dostávali odpovědi a abyste se ve fórech cítili dobře. Největší radost máme, když uživatelé nacházejí ve fórech to, co potřebují k práci, pomoc a oporu od ostatních. V moderátorské práci je vysloveně odměnou, když se objeví další člověk, který je ochoten ze sebe dávat a ještě má z toho uspokojení.
A tak jste s námi sbírali nápady, jak konkrétní témata ve výuce pojímat netradičně a zároveň podle konceptu „kuželu zkušenosti“ (v blogu též zde a zde), a oslavovali roční narozeniny nového portálu (v blogu také zde).
S kolegy z týmu projektu vám od loňska nabízíme možnost hledat v diskuzích pomoc s ostatními moduly portálu, nebo se zeptat – odpoví garant modulu, takže jste přímo u zdroje.
Ve virtuálních hospitacích jsme hostili 17 online diskuzí. Byla to společná setkání s vyučujícím z natočené hodiny a se zajímavým expertem na daný předmět, probíhala přímo ve fóru. V závěru roku jsme přešli na úplně nový systém, kdy nemusíte účinkující číst v diskuzi, ale můžete je slyšet a vidět! Chystáme pro vás tento nový formát setkávání i při jiných příležitostech.
Naše Rada starších, složená ze zasloužilých a aktivních uživatelů, se rozrostla o další členy (na pěkných 17) a po dvakrát také sešla. Rada je nám oporou, pomáhá při rozhodování o dalších krocích, často kroky i sama činí. A občas je k nezastavení.
Založili jsme Bloguzi, blog věnovaný diskuzním fórum. Protože i o diskuzi je možno psát zajímavé postřehy. Máme s Bloguzí pro letošek další plány, věříme, že zajímavé.
Změnili jsme titulní stranu fór a vybojovali bitvu se spamy!
Atd., atd., atd. …
Byla toho spousta… Díky vám, uživatelům.
Vám patří největší dík. Protože:
Za rok 2010 jsme v diskuzích zaznamenali 134000 návštěv ze 72800 různých počítačů, přičemž přes 9000 uživatelů se vrátilo nejméně 200 krát!V diskuzích jste zobrazili 730000 různých stránek a přes 7600 z vás se dívalo na více než 20 stránek denně.
Ve fórech přibylo 1200 registrovaných uživatelů, vzniklo asi 1000 nových témat a 9000 nových příspěvků.
Nečekali jsme tak veliká čísla.
Přejeme vám úspěšný a spokojený rok!
Diskuzím přejeme odvážné uživatele, kteří překonají počáteční ostych a napíší, co mají na srdci. Dotaz, názor, nápad. Každý váš příspěvek má cenu. Možná pomůže někomu další udělat správný krok. Co dáte, dvakrát se vám vrátí.
Věříme, že letos zas obohatíme naše společenství o mnohé moudro i přátelství.
Děkujeme!
A velice namátkově vám sem nasázím „pár“ odkazů do fór…
PV:
IT vybavení MŠ a jeho využití
Dopolední blok
Před spaním…
Cesta do divadla
Vánoční besídky
Počty dětí ve třídách
Dítě s ADHD v MŠ
Rozpoznání a diagnostika nadaného dítěte
Hospitace
Evaluace tematického celku
Jak provádíte evaluaci mateřské školy?
Klíčové kompetence v ŠVP
Začínající učitelka v MŠ
Další vzdělávání předškolních pedagogů
Prázdninový provoz ve školce
Dovolená pedagogických pracovníků
ZV:
Srovnávací zkoušky – ano, nebo ne?
Proč v testech PISA propadli žáci ve čtenářské gramotnosti?
Co dělat, a co rozhodně ne, aby příští PISA dopadla lépe?
Čtenářská gramotnost
Proč je potřebné podporovat ČG ve školách?
Jak přivést ke čtení dyslektické dítě?
Čtou děti knihy?
Čtenářský deník
Jak na psaní
Nový psací vzor – COMENIA SCRIPT
Jsou dnešní děti horší?
Co děláte, když žáci nezvládají své emoce
Jak by měla vypadat moderní učebnice
Lze používat interaktivní tabuli bez i-učebnice
Videochat s využitím interaktivní tabule
Interaktivita s využitím technologií – náměty na činnosti
Úroveň technologií v naší škole – jak kde…
Třídní webové stránky – máme a fungují…
Facebook – Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají?
Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
Povolení s publikací fotografií žáků na internetu
Autorská práva – obrázky použité na školním webu
Autorská práva – moje práce na cizích stránkách
Výukové digitální hry ve škole – pomocník nebo ohrožení?
Tipy na www stránky – procvičování učiva
Twitter – je to nástroj pro učitele?
Výuka informatiky na prvním stupni
Psaní všemi deseti
Výuka cizích jazyků na I. stupni ZŠ
Výuka AJ u dyslektiků
Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
Další cizí jazyk – časová dotace?
Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty?
Co musíte umět, abyste mohli zařadit cizí jazyk do předmětu?
Vlastivěda ve 4. třídě a memorování
Biologie, rostliny, poznávačky
Tipy na zeměpis
Hodnocení ve výtvarné výchově
Projektové dny
Dítě s ADHD na ZŠ
Děti s různými učebními styly
Přeskakování ročníků a nadaní
Vzdělávání Romů
Všechny děti do základních škol a zrušit speciální?
Etika jako povinný předmět?
Začínající učitel
Praxe předem nebo čekat jestli to přijde, až budu učit?
Přípravný týden – jak (se) startujete (na) školní rok?
Sdílení zkušeností učitelů v rámci jedné školy – jak na to?
Syndrom vyhoření
Teambuilding aneb Stmelování kolektivu
Vzdělávací program Základní škola vs. šestiletá gymnázia
Vyučovací metody – jak se vyhnout jednostrannosti?
Myšlenkové mapy a jejich využití ve škole
Stolní hry – ano či ne?
Aktivity na zahájení hodiny
Feminizace školství
EU peníze školám – Vaše zkušenosti
ZUV:
Hudební nauka – je to opravdu nutné?
SV:
Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ
Jak řešit výuku tělesné výchovy v rehabilitačních třídách?
Speciální didaktické a kompenzační pomůcky
Trampolining
Počet výstupů v ŠVP pro TMP
Jak zpracovat vyučovací předmět čtení na ZŠS?
Tělesná výchova ve speciální třídě
Logopedická reedukace – kudy na ní
Výuka AJ v ZŠ praktické
ZŠ speciální
Máte zařazeny předměty speciálně pedagogické péče?
Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
GV:
Jak se zaměřujete na obchodní dovednosti
Kritické myšlení a povrchnost vzdělávání?
Bodové hodnocení žáků – jak na to?
Mgr. Jana Kneřová
14.1.2011 at 4.02Tak ta čísla jsou pro mne pěkným překvapením! 🙂 Nejvíce asi to, že 9000 lidí přišlo více než 200krát. Díky, že jste tu s námi. Jana, moderátor