Ve dvou se to lépe táhne

Projekt Metodika II. končí, ale kdo ví, kdy se nám zkušenosti spolupráce v prostředí wiki budou hodit. Proto mi dovolte popsat dvě zkušenosti z poslední doby, které mě přesvědčily o tom, že podobné prostředí je přínosem pro všechny zúčastněné.

Příklad první – napišme článek

Do konce roku 2011 vyjde v modulu Články textík, ve kterém mé kolegyně popisují zkušenosti s bílými deskami ve výuce. Cílem bylo vložit nějaký úvod a pak připsat konkrétní zkušenosti s touto pomůckou.

Kdybychom nepoužívali wiki (nebo jiné podobné sdílené prostředí), tak by mezi námi proběhla možná i desítka emailů s přílohou, tvořila by se verze článku č. 1 až verze č. 5a (nebo č. 5b?) a každá bychom měla nahuštěnou jednu složku dokumenty v různých fázích vzniku. A to ještě pominu problémy s obrázky – vložené do textu řádně nafouknou velikost dokumentu, přiložené v příloze by se mohly někam zatoulat…

autor: Scott Maxwell
autor: Scott Maxwell

Protože jsme však neměly problém vstoupit do modulu Wiki, stačilo jen vytvořit základní stránku a umožnit všem spolupracovníkům zobrazení a úpravy této stránky. Článek vznikl asi během týdne a každá z nás měla možnost sledovat téměř online, jak se pomaloučku rodí.

Příklad druhý – napiš heslo

V modulu Wiki je jednou ze stěžejních sekcí Pedagogický lexikon. Snažíme se zde vytvořit tematickou databázi hesel pro pedagogickou veřejnost. Oslovujeme odborníky a spolupracujeme s učiteli z praxe, abychom zajistili kvalitu a odbornost vkládaných textů.

V současnosti jsou vkládána nová hesla z oblasti speciální pedagogiky. Autoři tvoří texty přímo v modulu Wiki, společně je upravujeme (opět využíváme výhody, že autoři umožnili zobrazení a úpravy stránek jen konkrétním lidem) a následně je pak koordinátor přesouvá na správné místo v Pedagogickém lexikonu.

 

A jaký je Váš příklad spolupráce na Metodickém portálu?