Zhodnocení 5.lekce

Vzhledem k tomu, že nikde není napsáno (nebo jsem to alespoň nenašla), jakým způsobem provádět hodnocení daných lekcí,vypsala jsem si pár myšlenek, které mě během pročítání článků a sledování videí v souvislosti s touto lekcí napadly :
– Je to samá teorie, která je samozřejmě také důležitá, ale kdy už se začneme bavit konkrétně – jak dané technologie využívat v jednotlivých předmětech?
– Nejprve učitelé musí sami poznat a naučit se ovládat nové technologie. Takže se na chvíli octnou v roli žáka. Teprve pak svoje získané znalosti zakomponují do své výuky. Kdo je to však naučí? Umí začínající učitelé pracovat s technologiemi? Nejprve je nutno změnit studium přípravy učitelů, poté změnit přijímacího řízení na VŠ a až nakonec měnit výuku na školách
– Zlobivý žák=nudící se žák, k čemu by prostřednictvím nových technologií nemuselo docházet. Pokud mi ve třídě někdo začne zlobit, je to pro mě signál, že jsem ho svým výstupem nezaujala. Nesmíme to však brát doslova, neboť mezi žáky se vyskytují osoby, které zlobí za každou cenu, jen aby na sebe upoutali pozornost.
– Nové inovativní metody nejsou pro všechny. Pokud bych měla porovnávat – žáci ve 2.,3, 4. třídě SŠ odmítají nové metody, nejvíce jim vyhovuje forma výuky – přednáška a negativně reagují na něco nové. Zatímco žáci na 2.stupni ZŠ zase nejsou zvyklí 45 minut sedět v klidu, z 1.stupně jsou zvyklí na netradiční formy výuky,žáci jsou kreativnější, přizpůsobivější, aktivnější…Ale konkrétní informace neznají. Spoléhají na google, kde si vše potřebné vyhledají. Avšak přece internet nebudou mít pořád u sebe. Anebo ano? Měli by se začít spoléhat sami na sebe a na svůj vlastní úsudek. Kde jsou však hranice, které konkrétní informace by měl žák znát, aby je mohl poté použít a odvodit z nich další postup?
– Kooperace a kolaborace – v praxi je ideální spojení obou dvou. Nejprve každý vypracuje svůj úkol samostatně, poté diskutují nad jednotlivými úkoly společně. Víc hlaví víc ví.
– Mrzí mě, že v této lekci i v těch předcházejících je spousta anglických textů, což mi znemožňuje nastudovat si problematiku více do hloubky. Vše zlé je pro něco dobré. Mám další důvod se opět vrhnout do tajů anglického jazyka.