Dvě ze šesti

Občas zadání prověrky z matematiky obsahuje text: Vyber si x příkladů z y a spočítej je. Příklady někdy mívají rozdílnou obtížnost a jsem vždycky zvědavá, podle jakého klíče si děti ty své příklady vyberou. Druhá věc, kterou sleduji, je, zda po vypočítání těch x povinných budou v práci pokračovat, pokud jim ještě zbývá čas.

Tohle zadání jsem využila v poslední době docela často. Dává prostor všem. Těm, kteří jsou pomalejší či si nejsou příliš jisti, i těm, kteří už nemají při výpočtech problém.

Už při prvním zadání tohodle typu se ozvala otázka: „A můžu počítat dál?“ Potěšila. Pak se přestala objevovat, protože to začali dělat automaticky. A jak to bylo včera?

Zadání: Vyber si dvě rovnice ze šesti. (časový limit 10 minut)

Řešené rovnice

6

4

3

2

Počet dětí

13

3

1

1

Správně vyřešené rovnice

6

5

4

3

2

1

4

3

2

1

3

2

1

2

1

Počet dětí

6

1

3

2

1

3

1

1

17 z 18 (94,4 %) –  pracovalo nad rámec zadání
10 z 18 (55,6 %) – bylo 100% úspěšných (mělo správně vše, do čeho se pustilo)

Vím, že pořád máme na čem pracovat. Třeba na tom, že „nemusím mít všechno a první“,  ale že hlavním kritériem je správnost.
Stejně mě těší, že chtějí. Že se nezastaví. Že mají potřebu, jít dál. 🙂