Tak nám zase ČEZ vychoval pár potencionálních, sebevědomých podvodníčků dokonce s podporou jejich vlastních pedagogů. Nadace ČEZ chce rozdělit peníze na Oranžové učebny podle přízně veřejnosti. Bohužel se veřejné hlasování zvrhlo v souboj hackerů a spamerů, kteří umí obejít platná pravidla a to dokonce s jednoznačným požehnáním vedení školy a použitím počítačového vybavení dané školy. Ty školy, které se spolehly na tvrdou práci a dělaly, co mohly, aby své škole získaly různými cestami příznivce (reklamou, sociálními sítěmi, webovými stránkami, osobními rozhovory atp.) nakonec splakaly nad výdělkem.
Kdyby věděly, že stačí zavřít 50 dětí na pár hodin do počítačové učebny a nechat je klikat místo vyučování, tak by se na celý projekt asi úplně……..:-(
Nejsem žádný machiavelista a tenhle princip se mi odjakživa ekluje, proto nad celou oranžovou učebnou lámu hůl.
Mgr. Hana Pilařová
14.5.2010 at 11.12jo jo .. taky jsme podali projekt, taky jsme mobilizovali žactvo, rodičovstvo, obyvatelstvo .. a jako vesnická škola už od začátku víme, že počtem hlasů nemůžeme konkurovat
Sofia Hladíková
1.6.2010 at 12.51Vím, že své škole tím neprospěju, ale s ČEZem nechci mít nic společného. Už to, že vymysleli takovou blbinu, to je přesně jejich uvažování. Příspěvkovky mají vypracovaný etický kodex, já se ho snažím mít alespoň v hlavě. Zrovna jako považuji za nevhodné, účastnit se různých soutěží typu „víčka od Ramy“, sbírání kódů ze školního mléka (byť ho odebíráme – a mně se ten tetrapack příčí) apod. Jednou mám učit EVVO a mediální výchovu a pak skočím na tohle… ? Vím, že je to idealismus, ale jsem už dost stará na to, abych v tomto „vyměkla“.