Proti nerozvážným krokům ve vedení školství

Od září jsou odborníci i praktici ve školství znepokojováni různými nápady a návrhy, které vycházejí z vedení MŠMT. Mnoho lidí, kteří problematice rozumějí, se domnívá, že různé záměry s testováním, se zaváděním rozmanitých vnějších nástrojů, kterými může mŠMT zasahovat do škol a do práce učitelů, nejsou dost uvážené, nejsou systémové, že nebezpečně vynechávají z procesů nápravy samotné aktéry – učitele. A že protiřečí dostupným odborným poznatkům a zkušenostem o tom, co pomáhá učitelům, žákům a školám zlepšovat vzdělávání.

Vznikají a už jsou publikovány otevřené dopisy nebo petice ministrovi, premiérovi, parlamentu. Jeden takový otevřený dopis panu premiérovi si můžete přečíst na webu http://eduin.cz/titulka/otevreny-dopis-premierovi-vlady-petru-necasovi-plosne-testovani-zabrani-zkvalitneni-vyuky/

Kdo chce, může se tam i přidat k signatářům. Myslím, že projít si tam uvedené námitky a návrhy stojí za to: jsou totiž docela do hloubky promyšlené.