- Můj první blogový příspěvek aneb jak Pavlína Hublová zapojí do svého PEPOUŠe všechny okolo sebe 🙂
- Na začátku týdne jsem četla odkaz na PEPOUŠi o školení ke hře EVROPA 2045.
Tu hru znám z doslechu a na začátku šk. roku jsem jí chtěla s dětma začít hrát, ale nevěděla jsem jak na ní. Proto pro mě byla výzva k přihlášení na školení tak poutavá. Chtěla jsem vzít s sebou kolegyni, ale během jarních prázdnin se jí nikam nechtělo. Já jsem naopak využila toho, že mám volno a nemusím se se uvolňovat ze školy.
- Do počítačové učebny v Jinonicích jsem dorazila jako první. Později jsme se ustálili na počtu osm účastníků.
Průvodce=školitel pan Vít Šisler nás seznámil se svou hrou. Ano, je spoluautorem. A asi proto vyprávěl poutavě a srozumitelně.
- Nejprve jsem se vžili do žákovských rolí a vybrali si projekt. To je první krok, který i žáci budou dělat. Musí si přečíst charakteristiky různých Evrop (př Zelená Evropa, Více Evropy, Méně Evropy…) a vybrat tu svou. Je jasné, že zemí v Evropě není neomezeně, takže i žáci si musí vybrat více (tři) nejbližších variant. Učitel pak vybere každému tu jeho tak, aby to co nejvíce odpovídalo žákovu přání.
- Pak jsme získali charakteristiku svého státu a informace o tom, co máme nebo nemáme v rámci hry prosazovat.
A ponořili jsme se do hry.
- Původně jsem si říkala, že to bude jen jako… Ale kolegové se opravdu pustili do debatování a vtáhli mě také. Prosazovali jsme naše zájmy, lobovali jsme za budoucí návrhy a snažili se mít co nejspokojenější občany.
Některým se to dařilo více jiným méně.
Postupně jsme se seznamovali s žákovským ovládáním i učitelskou rolí v této hře.
- Na závěr jsme se dozvěděli, jak se nalogovat jako učitel a jak přihlásit své žáky.
- Nutno ještě podotknout, že hra je primárně určena pro středoškoláky. Ale domnívám se, že i žáci základní školy zvládnou klikat a debatovat. Všechny události, které se ve hře objevují jsou podloženy encyklopedií, která jednotlivé události vysvětluje.
- Školení na tuto hru budou probíhat i v jiných městech v dalších týdnech proto, pokud někdo z vás chcete vědět více informací, přihlašte se zde: http://goo.gl/3CGo2
A pro samotnou hru využijte tuto adresu. http://www.evropa2045.cz/
- V rubrice ke stažení se prokousejte technickým manuálem. V něm máte krok za krokem vše popsáno.
- Budu ráda, když se v komentářích objeví vaše zkušenosti s aktivním hraním. My budeme hrát až v pondělí.
Mgr. Pavlína Hublová
25.2.2011 at 8.37Hani,
moc díky za zmínku (beru ji jako pochvalu).
Své zkušenosti s hrou mohu shrnout na do několika bodů:
– hru jsem potkala na konferenci Počítač ve škole a v tu chvíli mě zamrzelo, že učím na 1. stupni;
– když jsem dostala nečekaně úvazek jednu hodinu informatiky v 8. třídě, bylo to jasné: hru si vyzkouším;
– než jsme se k ní dobrali, bylo jaro (předně bylo opravdu třeba zmapovat jejich znalosti a dovednosti);
– hře jsme věnovali 1x týdně asi 15 minut;
– pravdou je, že chvilku trvalo, než jsem se zorientovala sama (tady mi chybělo nějaké to podrobnější školeníčko);
– usoudila jsem, že by bylo lepší hrát hru častěji, aby to bylo akčnější a žáci se mohli do hry víc ponořit.
Těším se na zkušenosti dalších čtenářů blogu.