Nové technologie ve výuce: jak vytvořit „aktivní obrázek“

Letos spolupracujeme s brněnským GML na projektu, který se týká českých malířů-legionářů ve Francii (viz ZDE). Je proto třeba zamyslet se nad konkrétními výstupy. Zpracováváme postavu Otty Gutfreunda a mimo jiné jeho vlys „Návrat legií“ nad tehdejší Legiobankou v Praze. Žáci jsou rozděleni do několika skupin, každá bude pracovat na jedné části vlysu a bude mít za úkol vytvořit „aktivní obrázek“. Žáci vymyslí dialog mezi jednotlivými postavami a nahrají ho. Existuje také možnost zvýraznit jednotlivé části obrázku a doplnit k nim popis. To vše pomocí programu „Images Actives“, který vytvořila akademie ve Versailles (Francie  je rozdělena do několika „akademií“, jedná se o administrativní jednotku ve školství). Určitě existují podobné programy v angličtině, možná i v češtině, uvádím jako příklad tento francouzský, který se chystám vyzkoušet.

Konkrétní příklady výstupů z různých předmětů jsou ZDE. Program umožňuje zvýraznit určitou část obrázku a připojit k ní popis (viz „Une œuvre d’art, Un tableau de Louis Tocqué“). Žáci svůj popis mohou také nahrát, zvukový záznam se spustí po kliknutí na konkrétní část obrázku (viz „Visite de Southbank“). Je také možné vytvořit kvíz.