ROCK S BLOGEM

V těchto dnech je tomu už víc než rok, co jsem začal na tomto místě psát svůj blog. Svůj záměr jsem vyložil v prvém příspěvku a poctivě se nažil naplňovat to co jsem si předsevzal. Po 50 příspěvcích jsem se rozhodl bilancovat a uvažoval o ukončení. Ale po reakci čtenářů jsem jeho tematický záběr rozšířil a napsal dalších 50 pokračování.A u příležitosti jubilea provedl novou bilance a z ní vyplynulo opakované rozhodnutí pokračovat v psaní dál…

Můj původní záměr byl přivést k psaní textů se školskou problematikou nové autory, jak mi ukládala funkce krajského koordinátora, kterou jsem tehdy vykonával. Popisoval jsem svoje vlastní začátky, nabízel recepty jak a kde hledat náměty svých textů, jak je zpracovat, upravit a komu je předávat ke zveřejnění. Další mojí ctižádostí bylo získat k psaní blogu na tomto místě další kolegy. Tento záměr se mi ale příliš nedařil. Proto jsem později rozšířil svůj záběr na glosování aktuální situace ve školství a vyjadřoval se k problémům, o kterých se na školách hovoří. V poslední fázi jsem rozšířil úhel pohledu na všeobecné otázky výchovy a životní situace, které dávají příležitosti k takovému působení, nejen na děti a mládež, ale i na dospělé.

    Často jsem pochyboval a stále pochybuji o smyslu svého snažení, když ohlasů na mé texty bylo tak žalostně málo. Z publikační činnosti na jiných místech internetu jsem byl zvyklý na živé diskuze a někdy i nekonečné polemiky, které tříbily názory a byly přínosem jen pro čtenáře, ale i pro mne, jako autora. Vody kolem mého blogu se mi jevily jako stojaté, bez odezvy a konfrontace názorů. I z tohoto úvodu stále uvažuji o skončení této své aktivity. Je pravda, že jako důchodce mám na psaní hodně času, ale jistě bych ho dovel využít i jinak. Počítám se snížením frekvence příspěvků. Budu se vyjadřovat pouze k takovým problémům, které stojí za zamyšlení a mají vztah k tomu, co se kolem mne právě děje. Odchodem ze školy a jako důchodce ztrácím postupně přímý kontakt s každodenní školní praxí a psát jen ze vzpomínek se dlouho nedá.

   Myslím si, že je správné rozhodnutí vedení Metodiky II hledat  a nabízet široké učitelské veřejnosti další možnosti, jak se mohou vyjadřovat, sbírat zkušenosti a nabízet své vlastní. Od září začnou postupně fungovat a snad neprozradím dopředu nic tajného, když napíši, že už dnes se těším na nová Diskusní fóra, kantorskou WIKI a další možnosti, které zde učitelé najdou. Konečně právě o tom je i dnes zveřejněný příspěvek kolegy Dominika Fellnera na adrese: http://blog.rvp.cz/dominik/prispevky/jak-to-vsechno-zacalo.html

    Věřím, že tyto a další aktivity rozhýbají stojaté vody tohoto místa a známé mezi pedagogickou veřejností pod značkou rvp.cz. Dovolí, abych s klidem odešel do důchodu s vědomím, že jsou tu mladší, kteří chtějí a umí svoje vědomosti i zkušenosti předávat druhým a že existuje hodně těch, kteří na školách na jejich nápady čekají a zajímají je.