„Když máte jedno jablko a já mám jedno jablko a ta dvě jablka si vyměníme, tak stále budeme mít každý jedno jablko. Ale pokud máte myšlenku a já mám myšlenku a ty myšlenky si vyměníme, tak každý z nás bude mít dvě myšlenky.“ (George Bernard Shaw)
Dnešní prohlídkový okruh po diskuzních fórech Metodického portálu bude mít dva magnetické póly. Představme si, že jedním z nich je vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Jaké máte zkušenosti s integrací žáků na vaší škole?
Aktuální problém, že? Máte zkušenost? Přidejte ji. - Dítě s ADHD na ZŠ
Co pomáhá v praxi? - Všechny děti do základních škol a zrušit speciální?
Připadá vám tento model smysluplný? Jak to vidíte? - Hodnocení integrovaných žáků
Jak hodnotit v tělocviku žáka na vozíčku a další problémy. - a další a další témata zde.
Opačným magnetickým pólem můžeme pro tento účel chápat vzdělávání žáků nadaných:
- Talentovaný žák v běžné třídě
Znáte? Jak s ním pracujete? Na co narážíte, co vás trápí? Co se vám povedlo? - Přeskakování ročníků a nadaní
Jaká jsou pro a proti? - Tipy na informační zdroje a kontakty
Máte osvědčené informační zdroje? - Výběr ZŠ pro nadanější dítě – má cenu to řešit?
Jak se na to díváte vy? - a další zde.
Prémiová otázka pro vás: Proč je ve fóru k nadaným žákům mnohem méně diskuzních témat? Odpověď se zdá nasnadě, ale možná to s tím magnetismem není tak jednoduché. Pište do komentářů pod článkem.
A prosím, pokud máte k některému tématu ve výše magnetizovaných fórech nějakou zkušenost, nápad, názor, nebo (a to by bylo skvělé) dotaz, probuďte téma! S ním probudíte i ostatní rytíře v Blaníku našeho školství.
Mgr. Hana Pilařová
27.7.2011 at 18.04Možná máme problém identifikovat nadané dítě (pak radím e-learningový kurz) a možná nás téma speciálních vzdělávacích potřeb trápí víc