Zaujalo mě množství praktických nápadů, jak zakomponovat počítače a další technologie do výuky. Skvělým tipem jsou photostory, jestli jsem to pochopila správně, existuje na ně program. Líbil se mi popis švédského experimentu, kdy na základní škole vyráběli středověké kostýmy, a pak si zahráli starou pověst. Vše nafotili do fotostory. Úplně vidím učitele, jak vjíždí na koni do davu prostých vesničanů:-) V informatice máme práci s obrázky, tak proč nezkusit něco nového?
Inspirace je schovaná i v ZŠ Třemošnice, kde točí týdenní zprávy, které umisťují na svůj web. Zprávy čte celé město a děti vidí, že výsledek jejich práce je široce oceňován.
Pravda, vyžaduje to poněkud širší technické zázemí, co ale navrhnout pár nákupů ze „šablon“?
Další, co mě fascinovalo, byla kooperace gymnázia v České Lípě s řeckou školou a jejich „zpívánky“. Slyšet Řeky, jak hezky čistě zpívají česky, byl zážiteček! S hudební výchovou byl spjat další tipík, a to účast v mezinárodní pěvecké soutěži, která se koná v programu Flashmeeting, a kterou už 2x vyhrála škola v Brně!
Takže – děkuji za inspiraci! Je důležitá teorie pro praxi, a ne teorie pro teorii.
Bořivoj Brdička
14.10.2011 at 23.50Možností je opravdu mnoho. Přejeme vám vlastní úspěchy a těšíme se, že se snámi o ně podělíte.