Tak jsem byl na jedné škole.

Abyste rozuměli: jsem konzultant NIDV a jezdím po školách. Snažím se jim pomoci. Pozvala si mne jedna škola. Už jak jsem tam přišel, cítil jsem špatnou energii. Co se jim, chudákům stalo? Inspekce zhodnotila jejich ŠVP jako nedostatečný. Oni se s tím lopotili jak nejlépe uměli, přišla paní inspektorka a napsala jim do hodnocení, že jejich výstupy neodpovídají výstupům v RVP. Paní inspektorce tvrdili, že to dělali přesně podle RVP, ale některé výstupy rozpracovali do několika dílčích. A ona jim řekla, že nejlepší je opsat výstupy z RVP. Nechtěla se nechat přesvědčit že tam všechny jsou. Jejich upřímná snaha rozpracovat si výstupy podle Bloomovy taxonomie do několika dílčích, které mohly postupně se žáky zvládat, narazila na OMEZENOST. A zase jedna „facka“ iniciativním učitelům. Není důležité, aby ŠVP byl materiál, který opravdu slouží, ale FORMLISMUS. A já, chudák, byl ten hromosvod, na kterého ty nářky a ten vztek padl.