Co by se stalo kdyby?

Co by se stalo kdyby?
Škola (učitelé) nebrala vůbec na vědomí, že ITE jsou běžnou součástí života žáků (společnosti obecně)?
Já nevím. Jak by to ovlivnilo život našich žáků v zaměstnání a v životě? – třeba:
– měli by méně informací a méně dovedností? – vynechejme ty, které souvisí s PC… o které dovednosti a informace by potom šlo?
– chyběly by jim volní a mravní vlastnosti potřebné pro život?… ne jen život pracovní a společenský – důležitý je i osobní život…
– měli by horší výsledky u maturity? – naše škola po stránce ITE „nic moc“ – spíš nic jak moc… byli jsme u státní maturity nejlepší v kraji…
– neuměli by v zaměstnání pracovat s PC? …no a co? …byla by to vůbec pravda?
– byli by méně samostatní? – v čem?
– méně kreativní? – mám chuť pochybovat – jiný druh kreativity neznamená lepší kreativitu…
– „svět“ by nás „převálcoval“? – mají v Číně všichni ITE kompetence?
A co se stane, když učitelé budou používat ITE nevhodně?
Učím žáky úpravu fotografie. Baví je to. Jsou ochotni se to učit hlavně kvůli známce z ITE. Program na úpravu fotografií, prezentování fotografií, tvorba www stránek… vše co s tím ještě souvisí. Budou si umět vytvořit např. e-portfolio. Protože neví co je portfolio a mají tendenci mi občas i věřit, věří, že se jim to může hodit. Je to dobře? Já nevím.
Určitě světová síť naše děti naučila, že ne všechno ví. Bohužel bez pokory – je to pravda? Za větou„Vím, že nic nevím“ je v jejich případě skryto… co vlastně… beznaděj?… neochota se učit? – stejně se všechno nenaučím… co po mně ten učitel chce – taky neví všechno – v mnohém vím víc než on, tak a´t dá pokoj… nevědět je normální a není v lidských silách vědět vše… je tedy i normální, že neumím vůbec nic z matematiky, fyziky, mateřského jazyka…
Nebudeme pedagogům za 20, 50, nebo 100 let směšní? Budou nás litovat? Budou nás obdivovat? Já nevím. Měla jsem tento e-learning vůbec začít? Ještěže mne ITE baví. Těm ostatním učitelům asi moc nezávidím. Já nevím.
Moje přání:
– předmět ITE neexistuje
– ITE, pokud jsou součástí života společnosti, slouží nám (ne mi jim)
– ITE především podporují zdravý vývoj osobnosti každého člena společnosti – pod tím, si myslím, je schováno úplně všechno, o co by mělo dobrému učiteli jít.

To (a ještě spousta dalších útržkovitých myšlenek) mi běhalo hlavou při čtení tabulky v článku Technologie jako příčina vývojové nespojitosti. Proč? Já nevím.