NPI Vedeme školu Metodický portál RVP.CZ Zapojme všechny Digitalizace vzdělávání Revize RVP EduRevue MojeEdu
logo NPI ČRlogo RVP.CZ
Materiály do výuky Odborné články Webináře
Další
  • Katalog EMA
  • Spomocník
  • Digifolio
  • Blogy
  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje
  • Gramotnosti pro život
Přihlásit

Staňte se součástí

Přihlásit se do portálu

Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se registrovat
Materiály do výuky Odborné články Webináře Další
Spomocník Blogy Digifolio
Pro výuku
  • Odborné články
  • Materiály do výuky
  • Webináře
  • Katalog EMA
  • Spomocník
  • Gramotnosti pro život
Komunita
  • Blogy
  • Digifolio
Evaluace
  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje
Archiv
  • Wiki
  • Diskuze
  • E-learning
  • AudioVideo
  • Burza
  • Obrázky
  • Galerie
  • Pospolu
  • Pohyb a výživa
  • Hodina pohybu navíc
  • Evropské jazykové portfolio

ICT pro 21.st.

Přihlásit se
Úvodní strana Přehled blogů Bloggeři Založit nový blog Mám dotaz Jak se stát autorem

Založení blogu

Autor PaedDr. Jitka Papežová
12. 09. 2011
1
1648
0
Nezařazené

Konečně zase něco nového!

ICT pro 21.st.

O blogu

PaedDr. Jitka Papežová
PaedDr. Jitka Papežová

  • Komentáře
1 komentář
  1. Jitka Papežová
    Jitka Papežová • Post Author •
    2.10.2011 at 11.33

    Několik poznámek k 2.lekci e-learningu Technologie 21.století.Zaujal mne článek Dana France :Hrozí na školách síťová válka ? Souhlasím s tím,že dnešní žáci jsou obtížně vzdělavatelní tradičními metodami,což se na školách běžně děje.Žákovský odpor se opravdu projevuje ignorancí, v horším případě u navíc neoblíbených učitelů posměchem či sabotáží. Většinově se to projevuje slabou přípravou na vyučování,pasivitou při hodinách,nuda přináší nekázeň a vyrušování. To vše snižuje efektivitu výuky.ICT se staly běžnou součástí života a s tím přišla změna  chápání světa i změna myšlení.Nezbývá nám opravdu nic jiného, než sladit požadavky současných žáků na způsob a metody výuky s požadavky společnosti na proces a výsledky vzdělávání. Začít využívat víc a aktivně internet ve škole, při samostatném řešení problémů žáky, při tvorbě výukových i výchovných projektů.Virtuální svět láká, ale žák má vědět (a on to dobře ví), že skutečný reálný svět je náročný a tvrdý,chce -li člověk přežít na určité společenské úrovni . Musí být vybaven kompetencemi,které nezískáme virtuálním hraním pro zábavu, ale  hraním a dalšími činnostmi. které namáhají  a cvičí mozek,rozvíjí vědomosti a dovednosti potřebné pro život v reálném světě. Vzdělávací programy potřebné pro zvyšování kvalifikace existují, je třeba je rozvíjet,přizpůsobit využívání v přímé výuce.Naši žáci dobře vědí,nemůžeme je považovat za hlupáky,jak a z čeho žijí jejich rodiny,co je v životě čeká a že je dobré ,být připraven.Vidím jedinou cestu-začít u učitele.Musí zvládat technologie jako žáci a jít dál,aplikovat je vhodně do své výuky.S tím,že si je vědom své důležité společenské role a poslání. Je často pro své žáky vzorem.A největším problémem dneška není ekonomická,ale morální krize.Technologie nemohou nahradit to člověčí,city,intuici,úsudek,vše co se tvoří a rozvíjí ve vzájemných osobních vztazích a komunikaci mezi lidmi.A na to nesmíme zapomínat.Tady je učitel nenahraditelný,stejně jako fungující rodina a její vliv. Jitka Papežová

npi

Pro uživatele

  • Informace
  • O portálu
  • Pravidla užívání
  • Garance obsahu
  • Netiketa
  • Kontakty
  • Pro autory článků, materiálů
  • Newsletter
  • Licence
  • GDPR
  • Nejčastější dotazy

Pro výuku

  • Odborné články
  • Materiály do výuky
  • Webináře
  • Katalog EMA
  • Spomocník
  • Gramotnosti pro život

Komunita

  • Blogy
  • Digifolio

Evaluace

  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje

Archiv

  • Wiki
  • Diskuze
  • E-learning
  • AudioVideo
  • Burza
  • Obrázky
  • Galerie
  • Pospolu
  • Pohyb a výživa
  • Hodina pohybu navíc
  • Evropské jazykové portfolio
EU MŠMT logolink
  • Ochrana osobních údajů

Národní pedagogický institut České republiky © 2025