Podzimní bilancování s WIKI

wikistkaBěhem veselé události k 1. narozeninovým oslavám Metodického portálu se WIKI vtělila do postavičky elegantní slečny. Dala tak na chvíli portálovému uživateli  zapomenout, že  není nic než povedený kousek softwaru, který je oživován pouze dobrovolnými příspěvky svých uživatelů. A wiki skutečně živá byla, a to i během prázdnin! Díky velkorysým lidem z naší portálové komunity, kteří ani v průběhu prázdnin nelitovali času podělit se tu a tam o fotografii  nebo zajímavou inspiraci z vlastní pedagogické praxe (na kterou snad v době volna jen vzpomínali), wiki stále roste a to i navzdory občasnému zakopnutí nebo „spadnutí“ .

Vedle příspěvků, které mohly během léta obohatit i táborové vedoucí ( hodně zajímavého vzniká ve wiki k náplni volnočasových aktivit ) se ve wiki přes prázdniny nezapomínalo ani na pedagogickou odbornost. Jak už David Pokorný v jednom z předešlých příspěvků upozornil, ve wiki se přes prázdniny zrodila celá nová rubrika – Metodologický slovník, neboli kolekce výukových metod uspořádaných podle slavné Bloomovy taxonomie. Odbornost byla i biologická a projevila se setříděním obrázků přírody podle tradiční biologické klasifikace Carla Linného.

Se začátkem nového školního roku se o wiki mohli dočíst čtenáři časopisu Moderního vyučování, kde byl modul wiki představen jako užitečný nástroj k podpoře spolupráce učitelů. (Nezkrácenou odbornou verzi článku na toto téma je možné si přečíst ZDE).

A co máme s wiki před sebou? Vrátíme-li se k oživlým postavičkám, wiki tak trochu žárlí na nový image, který dostala její kolegyně Digi. Nicméně zdá se, že její volání po nové košilce by už mohlo být brzy vyslyšeno a nová titulka by mohla být konečně na světě.

Co se nového obsahu týče, probudil se zájem některých uživatelů z řad historiků a učitelů dějepisu pojednat ve wiki o vybraných historických mýtech, které tu a tam stále sužují stránky některých dějepisných učebnic. Uvidíme, jestli se jejich vize promění v realitu.

Vizí nadále zůstává snaha sblížit ve wiki učitele z praxe s učiteli a studenty pedagogických fakult. Co se vzdělávání učitelů týče, otvírají se také nové možnosti v souvislosti s e-learningem, kde vzniká spousta materiálů, textů a aktivit, které si o sdílení ve wiki přímo říkají.

Na závěr nutno poděkovat všem, kteří tvoří WIKI,  a vyslovit přání, aby nás bylo stále víc – k radosti i odbornosti.