Zatím jsem psal vysloveně o chemii, narážím však na podněty týkající se obecně postavení učitelů ve společnosti, změn cílů vzdělávání, rasovou segregaci na českých školách. Zatím uvedu jen některé odkazy k těmto tématům, časem je blíže zpracuji.
Začnu-li nejnovějším podnětem, pak je to článek Ivo Šebestíka v Britských listech z 28.1.: Vzdělání a odbornost jsou dvě různé věci. Vyplývá z něj mimo jiné to, řada odborníků v jiných profesích to má snazší – stačí , když jsou odborníky – učitel musí být i vzdělaný.
Starší podnět byl text o významu střední třídy v dnešní společnosti. Z řady důvodů se dá řící, že učitelé jsou typickými představiteli střední třídy – co to pro ně znamená? Text bude navazovat na úvahu Borise Groyse z deníku Die Zeit, která byla vydána česky na www.ibabylon.cz/content/view/384/1/ a dále zpracována na Brit listech(?) v článku R.Baroše.
Dále chci připomenout Tv dokumentární seriál Ptáčata z ČT 2 (dostupný v archivu). Upozorňuje na případ jasné rasové segregace ve škole. Je to vyjimka?