VIII. Komu photomath ne/pomáhá

V dnešní lekci se podíváme na to, jak Photomath pomáhá nebo nepomáhá žákům. A jak pomáhá nebo nepomáhá ve výuce z pohledu vyučujícího. 

Můžete se podívat na následující video, nebo si přečíst tento článek.

Photomath pomáhá: 

  • žákům, kteří ho vidí jako nástroj, jenž jim pomůže vidět cíl
  • žákům, kteří dokáží sdělit, kde je problém; kde je místo, odkud se dál sami nepohnou
  • žákům, kteří chtějí nejen vypočítat výsledek, ale rovněž pochopit cestu k němu

Uvádím zde příklad, jak pracují někteří žáci s Photomathem, kdy si nejen vyznačují barevně postup, ale také se mohou podívat na graf funkce. A mají další pohled na výsledek.

Photomath nepomáhá žákům, kterým stačí pouze výsledek bez pochopení postupu a problému. U žáků to bylo mnohdy způsobeno také tím, že nepochopili ani přínos aplikace. Těmto žákům pomůže, když se s nimi aplikace projde znovu, vysvětlí se jim přínosy a možnosti. 

Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky

Z pohledu učitele:

Aplikace Photomath pomáhá, a to jak z pohledu digitálních kompetencí, tak z pohledu SAMR modelu, kdy lze s aplikací vylepšovat výuku, ale také ji proměňovat. Záleží na tom, jakým způsobem se aplikace použije. 

Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky

Shrnutí: 

Aplikace Photomath pomáhá i nepomáhá. Záleží na tom, jak se na ni žáci dívají a co od ní očekávají. Jestliže žáci vnímají přínos, pochopili princip aplikace jako nástroj pro zefektivnění výuky a jako vylepšení a proměnu výuky. Žákům lze zadávat k vyřešení takové příklady, jejichž prostřednictvím právě toto lépe pochopí. 

Hezký den, Kateřina