Co nového v diskuzích v posledních říjnových dnech

Proč nás povětšinou „kompetence“ nějak moc nezajímají? Čím to je? Sami učitelé dodávají například: „Možná jsme ještě stále příliš nepochopili, co že to ty kompetence jsou. Pak je třeba nabízet manuál k manuálu, který pomáhá rozklíčovat ty klíčové kompetence. Možná zatím ani nevíme, jak bychom ověřili naplnění jakékoli klíčové kompetence.“ O klíčových kompetencích jsme začali hovořit bez obalu.

Když se řekne alternativní škola, člověka hned napadne, že se prostě odlišuje od běžné školy. Ale jaké rysy musí vzdělávací program, potažmo škola mít, abychom o něm (o ní) řekli, že je alternativní?

V blízké budoucnosti se uvažuje o zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ. Jaké je vaše stanovisko? Vyjádřete se v anketě a následně i v diskuzi.

Jako vzpomínku na nedávné konference Metodického portálu pro vás máme diskuzi navazující na přednášku Mgr. Anny Doubkové a PeadDr. Karla Tomka „Učíme se mozkem“.

V gymnaziálním vzdělávání sbíráme společně zkušenosti s volitelnými předmětytipy do výuky.

Na bezlepkovou dietu a další speciality výživy si „svítíme“ v mateřských školách.

Ve speciálním vzdělávání řešíme dotazy k tvorbě ŠVP podle RVP ZŠS.

… Nechcete se také na něco zeptat v našich fórech? Nebo někomu dokonce pomoci radou, či zkušeností?