Proč má být zrušena příloha RVP pro žáky s LMP?

Proč má být zrušena příloha RVP pro žáky s LMP?

Volám a hledám. Třeba se zde, na stránkách tohoto portálu najde člověk, který bude schopen odpovědět.
Pro děti lehce mentálně postižené je určena příloha RVP. Je to program, po staru osnovy, které přiměřeným způsobem reagují na snížené intelektové schopnosti těchto žáků . Jsou to žáci, kteří mají dle mezinárodní klasifikace IQ v rozmezí 50 – 69 bodů. Jde o lehkou mentální retardaci. Tyto děti se pomaleji učí. Mají často jen krátkodobou paměť. Schází jim logické uvažování nebo je toto uvažování velmi omezené. Jsou schopné se naučit jen omezené množství učiva. Navíc často potřebují v hodinách ještě péči logopedickou či rehabilitační. Jejich výuka je více než na znalosti zaměřena na rozvoj sociálních dovedností a také manuálních dovedností. Je více než pravděpodobné, že se tito žáci budou v budoucnosti živit, lidově řečeno, rukama.
Já dnes vypracovávám IVP na praktické škole pro 3 žáky ve třídě. Jsou to žáci, kteří musí i přes upravený vzdělávací program pro LMP mít další individuální přístup. Jde většinou o děti s kombinovanými vadami, kdy se k mentálnímu postižení přidává ještě další , smyslové postižení.
Nyní přichází ministerstvo s převratnou myšlenkou – zrušení přílohy RVP pro LMP. Neuvádí nikde jediný důvod pro tento krok. Nadále by se takto postižené děti měly učit podle osnov základní školy. Prý bude stačit každému z nich vypracovávat IVP.
Proč přikročilo ministerstvo k tomuto kroku?
Proč jen u žáků s LMP?
Když jde (podle MŠMT) vyučovat žáka s jakýmkoli postižením podle RVP pro základní školy, proč nezruší všechny ostatní?
Hodně otázek, žádná odpověď. Zůstávají jen spekulace.
Jedna z nich je – takto se elegantně zbavíme praktických škol. Jestliže budou moci být žáci vzděláváni v běžné škole, nemusíme zřizovat ty speciální. To, že praktické školy jsou trnem v oku především různým nevládním organizacím, které jim přisoudily roli škol pro Romy a sociálně slabé, je známá věc. Místo, aby se řešila problematika sociálně slabých rodin na úrovni především té sociální, vylévá se s vaničkou i dítě. Dítě zvané mentálně postižené. Tyto děti totiž budou bity za to, že si někdo udělal politickou čárku v procesu nápravy sociálně vyloučených dětí. Petice s 60 tisíci podpisy rodičů, učitelů a veřejnosti proti rušení vzdělávacího plánu pro děti s LMP byla k ničemu. Nikdo je nebere vážně.
Budeme v budoucnu řešit opětovné zřizování speciálních škol? Až někdo zjistí, že tento systém zase nebyl tak hrozný, jak se nám někteří snaží namluvit?
Dokáže tu někdo na mé otázky odpovědět?