Interaktivní tabule se u nás na škole zabydlují již několik let. Kombinujeme dva systémy – Activeboard a e-Beam, přičemž druhým z nich v současné době škola postupně vybavuje všechny třídy na 1. stupni. Tomu předcházela velká diskuse o výhodách a nevýhodách obou. Porovnáním jsme dospěli k několika zjištěním.
Activeboard má ostřejší obraz, umožňuje využívat projektor s ultrakrátkou vzdáleností, takže si žáci při práci na ní nestíní. Lze s ní pohybovat, a tudíž všichni všude pohodlně dosáhnou. Nevýhodu cítím v jejím umístění. Vzhledem k technickým možnostem , máme tyto tabule umístěny na zadní straně třídy. Pokud chci během vyučovací hodiny kombinovat používání interaktivní tabule s tabulí klasickou, musí se žáci otočit a ztratí čas i koncentraci. V neposlední řadě významnou roli hraje i její vyšší cena. Od toho se odvíjí i množství, které může škola zakoupit. My je máme ve třech učebnách a děti se za nimi musí stěhovat.
Systém eBeam má méně kvalitní obraz / ne však nijak podstatně/. K jeho využívání postačí bílá fixová tabule doplněná o projektor a malou přenosnou jednotku propojenou s počítačem. Ta provede samotné „zinteraktivnění“. Systém je přenosný. My jsme se však rozhodli této možnosti nevyužívat a raději je napevno zakotven v kmenových třídách. Děti mohou kombinovat práci na klasické tabuli i na interaktivní tabuli. Vše je umístěno v centru třídy. Nemusí se otáčet ani jinak rozptylovat. Jeho cena je zhruba poloviční, v porovnání s Activeboard. To dává škole možnost vybavit jim větší počet tříd.
Podle mého názoru je tento systém vhodný pro žáky 1. stupně. Malé děti se lépe cítí v prostředí své třídy. Nerady se stěhují. Během vyučování potřebují častější střídání aktivit.
Všechny tyto parametry systém eBeam splňuje.