Před nějakou dobou nastoupila k nám do školy paní učitelka. Divila se, proč máme ve třídě dvě tabule. Řekli jsme jí, že jde o interaktivní tabuli. Později se ukázalo, že tohle bylo její první setkání s takovým zařízením a že se během jedné hodiny už už chystala na tabuli psát fixou a použít ji jako normální tabuli. Tehdy ji zarazili samotní žáci.
Myslím, že tohle ukazuje, že povědomí o interaktivních tabulích je mezi učiteli nízké. Někteří ji používají jako promítací plátno pro případné prezentace, často ani to ne. Často se vůbec bojí ji používat, co kdyby ji rozbili …
I odhodlaný učitel ale dřív nebo později narazí na problém se začleněním práce na interaktivní tabuli do hodin. Myslím, že zde by byla vhodná nějaká metodická podpora. Ano, jistě si svou přípravu udělám sama, proč ale nevyužít zkušeností jiných a svou práci si neulehčit? Proč bych měla opakovat chyby, o kterých už jiní vědí a poradí mi, jak se jim vyhnout?
Ráda bych navštívila nějaké hodiny učitelů, kteří s tabulí pracují. V které fázi hodiny ji používají? Jaké materiály používají? Sdílejí je nějak? Kdo se o jejich tabule stará po technické stránce? Takové sdílení by pro mě určitě bylo užitečné.
Určitě si stáhnu příručku o práci s interaktivní tabulí – Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Ještě jsem neměla čas si ji prohlédnout, a kdo ví, třeba nám všem pomůže tohle povídání.
Mgr. Pavlína Hublová
22.2.2011 at 21.51Myslím, že i sdílení otázek může pomoci. Můžeme společně hledat odpovědi nebo si ujasňovat poznatky z příruček.
Díky za tuto možnost.