Kdysi dávno jsem prošla cestou, která mne formovala a přivedla k vlastnímu obsahu tohoto blogu, k augmentativní a alternativní komunikaci z pohledu mámy, která se snaží prostřednictvým ní, dorozumět se svým dítětem a naučit ho vše co bude ve svém životě potřebovat.
Jmenuji se Věra Gošová a je mi 35 let. Ráda bych prostřednictvím tohoto blogu pomohla dalším lidem, kteří se výchovou a hlavně vzděláváním dětí s poruchou či vadou řeči zabývají. Sama jsem si prošla cestou tápání a hledání, nejistoty i neúspěchů. Zdá se, že jsem objevila tu správnou cestu a proto budu ráda, pokud někomu následné řádky, články, případně materiály pomohou a ulehčí práci.
Se vzděláváním dětí s poruchami učení a pozornosti mám již své zkušenosti ze základní školy, kde jsem působila, ještě před tím než jsem odešla na mateřskou dovolenou.
A právě v tuto chvíli se začal psát příběh, který bych tu ráda prezentovala. Příběh opožděné řeči, příběh vývojové dysfázie a příběh augmentativní a alternativní komunikace, logopedie, spousty psychologických vyšetření, příběh radosti, ale i slz, příběh úspěchů a neúspěchů, příběh speciálních pracovních listů, příběh prezentací pro Honzíka, prostě příběh mého života s mým synáčkem.
http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/Augmentativn%C3%AD_a_alternativn%C3%AD_komunikace
Mgr. Lenka Říhová
21. 9. 2009 at 17.52Vaše příspěvky budu netrpělivě očekávat… nejen jako učitelka dětí s narušenou komunikační schopností, které se bez AAK neobejdou. Děkuji za zajímavé a užitečné téma.