Už víme, že digifolio je zkratkou pro digitální portfolio. A stejně jako např. žákovské portfolio nemusí mít jen funkci prezentační, tak ani modul digifolio je možno využít i „tak trochu jinak“. Naši uživatelé už na to také přišli…
Paralela s žákovským portfoliem je pochopitelná. I od žáka bychom vyžadovali, aby
- vkládal a třídil své materiály
- dále s nimi pracoval – využíval je k sebereflexi, dalšímu třídění apod.
- prezentoval a hodnotil svou práci
To vše nám naše digifolia nabízí také. V poslední době se ale objevilo několik digifolií, které využívají možnosti sejít se v uzavřeném prostředí a připravit něco nového.
V zahraničí je naprosto běžným jevem, že se učitelé sdružují, sdílejí své zkušenosti a tvoří společně nové hodnoty. Nové kontakty vyhledávají přes sociální sítě nebo diskuzní prostředí. Následně pak sdílejí společný prostor, který jim nabízí komunikaci, možnost spolupráce a úložný prostor. To vše českým učitelům nabízí právě modul Digifolio!
Pojďme si některá digifolia tohoto typu prohlédnout…
Standardně se každý uživatel při vstupu do modulu Digifolio stává členem Helpfolia. Zde má možnost klást otázky, pokud si s prostředím neví rady nebo narazil na nějakou chybu. Přirozeně zde vzniká databáze otázek a odpovědí, která může novému uživateli pomoci.
Ukázku přirozeně se tvořících digifolií najdeme např. ve skupině Základní vzdělávání. Postupem času tu vznikly pohledy jako Zeměpis na 2. stupni nebo Odkazy.
Podstatně větší hodnoty by mohly vzniknout ve skupinách BarCamp (vznikl jako reakce na článek Smysluplné neorganizované konference ve Spomocníkovi)a PLN pro čtenářskou gramotnost. Zde je cílem nejen sdružit stejně naladěné návštěvníky Metodického portálu, ale následně zorganizovat malou (velkou) konferenci v případě BarCampu, nebo nabídnout další dobrovolné vzdělávání členům skupiny v případě PLN pro čtneářskou gramotnost.
Zaujaly vás další možnosti modulu Digifolio? Vyzkoušejte si je, nebo se zapojte se do některých aktivit. Určitě to stojí za to.