Máte pravdu. Existuje spousta zajímavých zahraničních zdrojů, které přináší mnoho vynikajících a použitelných nápadů. Náš problém je, že čtení se jen těžko vymaňuje z úzkého pojetí, kterým bylo zdejší tradicí svázáno. Model, který představují klíčové kompetence a čtení vnímané v jejich kontextu se bude asi ještě najekou dobu prosazovat. Dosažení kompetence k učení v plánované kvalitě v základním a středním vzdělání není možné bez postupného rozvoje čtenářské gramotnosti žáků. Znamená to podívat se na věci z obecnějšího hlediska. Je moc dobře, že jste na blogu otevřela (znovuotevřela) toto téma.
PaedDr. Karel Tomek
9.11.2009 at 20.44Máte pravdu. Existuje spousta zajímavých zahraničních zdrojů, které přináší mnoho vynikajících a použitelných nápadů. Náš problém je, že čtení se jen těžko vymaňuje z úzkého pojetí, kterým bylo zdejší tradicí svázáno. Model, který představují klíčové kompetence a čtení vnímané v jejich kontextu se bude asi ještě najekou dobu prosazovat. Dosažení kompetence k učení v plánované kvalitě v základním a středním vzdělání není možné bez postupného rozvoje čtenářské gramotnosti žáků. Znamená to podívat se na věci z obecnějšího hlediska. Je moc dobře, že jste na blogu otevřela (znovuotevřela) toto téma.