Před dvěma roky jsem otevřela knihu Strategies That Work (S. Harvey, A. Goudvis) a zůstala jsem jako u vytržení. Jak je možné, že v edukačně vyspělém světě, jak to nazývá H. Košťálová v posledních Kritických listech, je možné vyučovat literaturu jinak než kladením otázek nebo diktováním historie literatury? Jak je možné, že se v České republice k podobným informacím dostávám velmi těžko, přestože anglicky psaných stránek je nepočítaně? Neoddala jsem se jen stěžování, ale okouzlena jsem četla jak knihy, tak různé další materiály a samozřejmě začala plánovat hodiny. Tím více jsem však postrádala systematický výklad o výuce jednotlivých strategií, základní terminologii a všech možných úskalích.
Tímto blogem chci tedy napodobit anglicky psané blogy, které vytvořily zásobárnu informací, metod, aktivit a připomínek, které pomáhají vnímat texty pomocí strategií čtení, a podělit se o postřehy, reflexi, starosti a trápení. Ocenila bych, kdyby čtenáři mého blogu přidali na tyto stránky své komentáře, zkušenosti a metody a připojili se tak ke spoluvytváření „edukačně vyspělejšího světa“.
Mgr. Pavlína Hublová
31.10.2009 at 17.51Milá Ludmilo,
držím palce a těším se, co zajímavého se na Vašem blogu dozvím.
Josef Vlach
2.11.2009 at 11.08Dobrý den, Ludmilo,
dovolte mi, abych Vám složil velkou poklonu, s jakým skvělím úmyslem zakládáte svůj blog na rvp.cz! Těší mě, že s Vaší ověřenou zkušeností přicházíte i do našich českých vod, jelikož u nás je zatím takovéto sdílení zkušeností, znalostí a inspirací v počátcích.
Snažíme se to společně měnit a Váš krok k založení si blogu je toho přesně důkazem!
Přeji Vám tedy mnoho energie a chuti při psaní Vášeho blogu. Také spoustu zaujatých čtenářů a podnětných komentářů ke zpracovaným příspěvkům, stejně jako podnětů pro další rozpracování a diskuze na našem portálu.
Osobně se, stejně jako Pavlína, velice těším s čím na nás v blogu „zaútočíte“!
Mgr. Ludmila Kovaříková • Post Author •
7.11.2009 at 9.25Děkuji za komentáře. Ani netušíte, kolik odvahy jsem musela sebrat, abych tento blog založila.