Vím, že ta větička by asi měla vypadat poněkud jinak, ale když ona tak pěkně vystihuje téma mého příspěvku…
Když přemýšlím nad „diskutováním“, rozdělím si kolegy – učitele na dvě základní skupiny:
- tolerující, či dokonce vyžadující diskuzi mezi dětmi;
- odmítající jakoukoli diskuzi, připomínku, tj. netolerují jakékoli zpochybnění své „božské“ role.
Není pochyb o tom, kteří učitelé jsou mezi dětmi oblíbenější.
Proč učitelé z druhé skupiny nepřistoupí na změnu své pozice? Může to být třeba tím, že neumí společně sdílet své myšlenky, že neumí diskutovat. Chápu, dříve se podobné metody ve školách nepoužívali a v zaměstnání s námi také nikdo příliš nediskutoval. Tak kde se to mají naučit?
Na Metodickém portálu samozřejmě!
Je přece tolik témat, která nás trápí nebo se kterými se nevíme rady! Jak už kdosi moudrý řekl: Víc hlav, víc ví. A když nás nikdo neposlouchá v našem nejbližším pracovním okolí, tak na Portálu je množství lidí, kteří určitě poslouchat budou.
…a také se těší na vaše odpovědi a zkušenosti…