Kazuistiky dětí ze školního prostředí – úvod

Blogové příspěvky nabídnou kazuistiky (popisy situací či skutečností) ze školního prostředí dítěte s ADHD. Kazuistiky budou rozděleny podle toho, jaké situaci či skutečnosti se věnují a to: 

  • na podporu dítěte ve vyučovacích hodinách 
  • navazování a rozvíjení vztahu mezi asistentem a dítětem – důvěra, hranice atd. 
  • vztahy s dětmi z třídního kolektivu 
  • motivaci.

Uvedené kazuistiky chtějí čtenáři přiblížit různé situace, do kterých se děti s ADHD ve škole dostávají, s jakými problémy se potýkají, a jak jim v takovém případě může být nápomocný asistent. Vycházejí z praxe asistentů Michala Desse, Markéty Dobiášové, Aleny Chýlikové, Veroniky Kolářské, Martiny Kotkové, Evy Ryšavé a Lucie Sobotkové.

Autorkou všech blogových příspěvků je Bc. Markéta Dobiášová, asistentka dítěte s ADHD.


Ukázka pochází z portfolia Aktivity vhodné pro práci s dětmi s ADHD, které bylo vytvořeno v rámci projektu Prohlubování klíčových kompetencí pedagogů, jiných odborníků a rodičů jako podpora vzdělávání dětí se syndromem ADHD (Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.12/01.0002). http://www.neklidne-deti.cz/

DOBIÁŠOVÁ, M.; HÁJKOVÁ, M.; NEŠPOROVÁ, M. Aktivity vhodné pro práci s dětmi s ADHD: Portfolio vytvořené v rámci projektu Prohlubování klíčových kompetencí pedagogů, jiných odborníků a rodičů jako podpora vzdělávání dětí se syndromem ADHD. Brno: Centrum pro rodinu a sociální péči, 2015.